Mijn Muziek

Hier kan je een gedicht plaatsen, en je muzikale tips plaatsen.
Plaats reactie
Naam Tweelingbroer: Ron
Overleden op: 08 feb 2007
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Mijn Muziek

Bericht door Frans »

Muziek is voor veel mensen een bron om steun in te vinden.
Zelf gebruik ik muziek om mezelf ruimte te geven om te kunnen rouwen.
Ik heb bij elke dierbare wel een lied waardoor ik aan ze denk, en waar bij ieder wel een betekenis achter zit, als ik ernaar luister komen de tranen vanzelf, en dat lucht uiteindelijk toch ook wel weer op.
Ik gebruik daarvoor:

Theme from Harry's game van Clannad;voor mijn moeder
Together again van Janet Jackson; voor mijn broer André
One word van Anouk; voor mijn zuster Liesbeth
Somewhere over the rainbow van Israel kamakowiwo'ole; voor mijn tweelingbroer Ron.

Hoe je muziek ook gebruikt het kan goed helpen in het verwerkingsproces.

Naam Tweelingzus: Wiegertje
Locatie: Spanga (Friesland)
Contacteer:

Re: Mijn Muziek

Bericht door Jantje »

Jantje
Ik vind het liedje "Speeltuin" van Marco Borsato erg mooi, vooral door de zin:' Je bent nu uit de oorlog, maar is de oorlog ooit uit jou?".
Het is net zoals ik het voel (maar dan in een ander verband), het leven gaat verder, het verdriet en gemis slijt in de loop der jaren, maar is het ooit helemaal weg? Ik denk het niet....!
Ook de zin : "Je mooie ogen zijn vergiftigd, zijn het geweld gewend" spreekt me aan: Ik heb dan wel niks met geweld en oorlog meegemaakt (gelukkig!), maar ik had met name toen ik in de puberteit zat, wel eens het gevoel dat ik minder onbevangen was, dan de meeste leeftijdgenoten. Het verlies van mijn zusje sloeg als ware als een kogel in mijn leven, en haalde toch een stuk van mijn onbezorgdheid weg.

Naam Tweelingzus: Willie
Overleden op: 28 dec 2005
Locatie: uitgeest
Contacteer:

Re: Mijn Muziek

Bericht door hennie »

Hennie op zo 30 maa 2008 - 23:25
Mijn zusje was fan van John Denver.
Ze was ook lid van een koor en op haar verzoek hebben ze in het jaar dat ze ziek was ´Annie`s Song´ ingestudeerd .
Rond het afscheid van Wil heeft het koor dat nummer gezongen en het heeft daardoor toch wel een hele speciale betekenis gekregen.
Nog steeds als ik het hoor stromen de tranen en dan met name in de uitvoering van koor Cantare.
Verder heb ik een CDtje gemaakt met allemaal foto´s van mijn zusje. Daaronder muziek gezet , wederom met een nummer van John Denver ´´ how can I leave you again`` . Vlak na haar overlijden heb ik het zo vaak gedraaid .....Nu wordt het minder , maar het blijft een zo toepasselijk nummer.............

Naam Tweelingzus: Jettie
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Mijn Muziek

Bericht door Maria »

maria op vr 13 jun 2008 - 1:35
voor jettie: angeles van enya (op verzoek van jettie wel 4x gedraaid tijdens de crematie )
jettie was net overleden en ik hoorde in een winkel:'ik heb stiekem met je gedanst'. ik ben toen huilend de winkel uitgerend. dat was het liedje wat henk ( mijn broer ) iedere morgen zong als hij samen met jettie, met haar armen om zijn nek en haar voeten op zijn tenen door de kamer danste.
voor mijn ma: de moldau. mijn vriendin zei me ooit: als ik met jouw moeder praat heb ik het gevoel dat ik moet fluisteren. zegt precies hoe lief en teer ze was. dat is ook de moldau.
voor mijn pa: paasconcert door russisch mannenkoor en alle muziek van de maastreechter staar
voor mijn schoonzusje mariet: vanmorgen vloog ze nog van robert long
voor mijn zusje margot: testament van bram vermeulen en een bepaald pianostuk van yanni
voor mijn partner frans: who wants to live forever van queen('onze' plaat )
voor mijn vriendin els: just talking to an angel. geen idee wie het zingt maar ik hoorde het op de radio en de telefoon ging en onze vriend vertelde dat els plotseling was overleden

ik hoop eerlijk gezegd dat er geen meer bij dit rijtje gevoegd hoeven te gaan worden. in ieder geval de eerste 10 jaar niet.

Naam Tweelingzus: Mandy
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: Mijn Muziek

Bericht door sharon »

Sharon op vr 5 sep 2008 - 20:48
voor mandy : becouse you loved me van Celine Dion. ze heeft mij ooit een keer gezegd, dat als ze dat liedje luisterde, dat ik dat was voor haar ik heb dat liedje dus op de begravenis gedraaid omdat het ook sloeg op wat zij voor mij betekende. kan er nog steeds niet naar luisteren zonder te moeten huilen, maar ik haal er ook weer een soort kracht uit, want ik ben ondanks het gemis, ook ontzettend dankbaar voor alle jaren die ik wel met haar heb mogen delen.

en ook voor mandy "Mandy van barry mannilow

Naam Tweelingbroer: Henk
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Mijn Muziek

Bericht door Gienus »

Gienus op za 6 sep 2008 - 18:59
Voor mij is 'fireworks' van Händel (daarvan het onderdeel 'vrede') favoriet. Het geeft een gevoel van berusting en vrolijkheid tegelijk. Hij heeft het waarschijnlijk na afloop van een oorlog geschreven. De vrolijkheid beschouw ik als optimisme voor de toekomst.
Verder zijn de liedjes van Ede Staal (een Groninger volkszanger die helaas is overleden) favoriet en de liedjes van Robert Long.

Naam Tweelingzus: Carla
Overleden op: 01 feb 2010
Locatie: Boxtel
Contacteer:

muziek..

Bericht door marjabeekmans »

once you had gold. Het nummer is van Enya.. uitgezocht door mijn dochter.. het geeft 'weer' hoe plots dingen anders kunnen worden. Onvoorstelbaar hoe muziek kan 'verwoorden' / vertalen wat je voelt. Helaas door technische omstandigheden kon het niet af worden gespeeld tijdens de dienst.... het is zo onvoorstelbaar toepasselijk, en ooohhhh zoooo mooi......

Marja
Laatst gewijzigd door Frans op 23 mei 2010, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd met het al bestaande onderwerp

Naam Tweelingbroer: Willem
Overleden op: 27 jun 2010
Locatie: Geldropo
Contacteer:

Re: Mijn Muziek

Bericht door Ad vd Heuvel »

Ben het helemaal met je eens Frans
Mijn broer was een groot fan van Neil Diamond en het nummer wat hij zelf heeft uitgekozen kan ik nog steeds niet goed beluisteren
hoewel de tekst helemaal op ons slaat en met ons bedoel ik zijn vrouw en mij.
Het nummer heet "The story of my live" en de eerste regel vertaald zegt "het verhaal van mijn leven,begint en eindigt met jou".
Halverwege de dienst had hij ook nog "canta libre"van Neil Diamond geselcteerd.
Telkens,en dat zal iedereen in deze situatie wel hebben,als ik een van die nummers hoor wordt ik verdrietig en denk veel aan hem.
Graag wil ik nog even kwijt dat ik veel baat heb bij deze site en wil graag de redactie en samenstellers nog eens hartelijk bedanken.

grtz Ad

Plaats reactie