Rouw op je dak

Hier kan je een boekrecensie geven.
Plaats reactie
Naam Tweelingbroer: Ron
Overleden op: 08 feb 2007
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Rouw op je dak

Bericht door Frans »

Er zijn best veel boeken over rouw en rouwverwerking.
Maar voor tweelingen helaas niet.
Maar het boek Rouw op je dak van ons aller Jos Brink heeft van alle boeken die ik er over gelezen heb tot nu toe op mij de meeste indruk gemaakt.
Zijn manier van schrijven is heel persoonlijk, bijna alsof hij naast je zit, dat spreekt mij erg aan.
Hij stapt ook af van het concept van rouwen volgens een stappenplan of een verdeling in fasen.
En dat werkt voor mij heel goed, omdat je als tweeling weet dat het voor jou niet met een jaar weer over is. Hij laat je er dan ook de tijd voor nemen, en vertelt je niet wat je allemaal moet doen, maar geeft je de ruimte jezelf te zijn.
Het boek is overal verkrijgbaar, ook op internet bij o.a. Bol.com
Jos brengt het rouw proces weer terug waar het hoort, als onderdeel van het mens zijn.

Rouw op je Dak
uitgeverij lannoo
ISBN 978 90 209 6986 3

Naam Tweelingzus: Carine
Overleden op: 26 jul 2010
Locatie: Belgie/Antwerpen
Contacteer:

Re: Rouw op je dak

Bericht door nicole »

ik heb het bericht over rouw op je dak juist gelezen, ik heb het toevallig al een tijd in huis,en nu met het verlies van mijn lieve 2ling zus ben ik ook van plan om het te lezen,maar ik twijfelde nog omdat het niet over 2lingen gaat helaas en spijtig bestaat er geen boek voor ons,ik dacht het zal mij niet helpen,maar toen ik het bericht hier tegen kwam begrijp ik dat het mij toch een stukje zal verder zetten,hier in Belgie bestaan er ook spijtig geen rouwgroepen voor 2lingen verlies,en vind dat spijtig want het zou me een heel stukje beter helpen het is zo moeilijk en ben dan ook blij dat ik hier terecht kan onder lotgenoten zijn, begrepen te worden bedankt voor de tip over het boek..grtjes Nicole

Plaats reactie