The Lone Twin - Joan Woodward

Hier kan je een boekrecensie geven.
Plaats reactie
Naam Tweelingbroer: Bert
Overleden op: 07 aug 2004
Contacteer:

The Lone Twin - Joan Woodward

Bericht door PieterVDW »

Na enkele boeken over rouw te hebben gelezen, over boedhisme ook ... en over tweelingen in het algemeen (cfr. het grote tweelingboek - Coks Feenstra: zeker ook interessant) was het voor mij een openbaring om eindelijk eens een boek specifiek over Lone Twins te lezen.
In het Engels, helaas, maar dat had ik er voor over.

Met onder meer een volledig hoofdstuk over verlies bij de geboorte, over verlies in de jeugd, en over verlies als volwassene van je tweelinghelft.
Het is een adembenemend interessant boekje (leesbaar, 180 blzen), vol interviews met lotgenoten, waarbij je zoveel over jezelf en je eigen verwerkingsproces kan terugvinden. Over wat je achter de rug hebt, over waar je nog mee worstelt, en wat de toekomst in petto kan hebben voor een lone twin ... echt thuiskomen...

Via bol.com te bestellen, revisie van het boek van 2010 nav het onderzoek van Joan Woodward over lone twins uit 1987.

Contacteer:

Re: The Lone Twin - Joan Woodward

Bericht door BB'tje »

Dank voor de tip! Ik zit pas net bij het forum, zoek nog wel naar mooie dingen om te lezen en inspiratie... niet zozeer naar mede-huilers. Hoewel ik ook nog steeds erg treur om mijn zus, overleden in 2017... maar dank dus!

Contacteer:

Re: The Lone Twin - Joan Woodward

Bericht door BB'tje »

Sorry.. ik lees dit net over en zie dat het niet zo aardig is! Ik ben ook een fulltime medehuiler hoor
! Maar ik zoek dus ook naar mooie dingen om te lezen, en om voorwaarts te gaan.

Naam Tweelingbroer: Maarten
Overleden op: 27 feb 2020
Contacteer:

Re: The Lone Twin - Joan Woodward

Bericht door Mark Bannink »

Hallo, ik heb het boekje besteld en gelezen. Het deel over verlies als volwassen had vooral mijn aandacht. Het is soms fijn te lezen dat je niet alleen bent met de gevoelens die je ervaart. Ik had alleen wat meer verwacht over het onderwerp verlies. Een groot deel van het boekje gaat over de groep Lone Twin, kreeg in het begin wel het idee een reclame pamflet te lezen. Maar dat is mijn mening.

Plaats reactie