Hoe lang ben jij al lotgenoot ?

Stel hier dmv. poll's vragen aan je lotgenoten.
Plaats reactie

Hoe lang ben jij al/pas lotgenoot

Korter dan 5 jaar
44
51%
5 tot 10 jaar
15
17%
10 tot 15 jaar
10
12%
15 tot 20 jaar
4
5%
Langer dan 20 jaar
13
15%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Naam Tweelingbroer: Ron
Overleden op: 08 feb 2007
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Hoe lang ben jij al lotgenoot ?

Bericht door Frans »

Hoe lang ben jij al/pas lotgenoot ?

Naam Tweelingbroer: Henk
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Hoe lang ben jij al lotgnoot ?

Bericht door Gienus »

Mijn eeneiige tweelingbroer Henk is op 30 april 1943 overleden. Wij waren 4,5 jaar oud. Dit jaar is het 65 jaar geleden. Het gemis is er altijd, heel lang onbewust, geweest. Nu heb ik veel steun aan 'eenlingnatweeling' en 'tweelingalleen'.

Naam Tweelingzus: Wiegertje
Locatie: Spanga (Friesland)
Contacteer:

Re: Hoe lang ben jij al lotgnoot ?

Bericht door Jantje »

Mijn eeneiïge tweelingzusje Wiegertje verongelukte op 22 juni 1972 in mijn bijzijn voor ons ouderlijke huis. Wij waren toen 9 jaar en 8 maanden. Het is nu dus bijna 36 jaar geleden. Het lotgenotencontact wat ik nu sinds ongeveer een jaar heb(eenlingnatweeling en tweelingalleen), heeft me enorm goed gedaan.

Naam Tweelingbroer: Ron
Overleden op: 08 feb 2007
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Hoe lang ben jij al lotgenoot ?

Bericht door Frans »

Mijn eigen tweelingbroer Ron is overleden op 8 februari 2007, dus nog geen 2 jaar geleden.
Zijn dood heeft hoe zinloos het ook nog steeds voelt, er wel toe geleid dat Tweeling Alleen nu bestaat, en heeft daarmee uiteindelijk toch een zinvol vervolg gekregen.

Naam Tweelingzus: Leny
Overleden op: 24 okt 1982
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Hoe lang ben jij al lotgenoot ?

Bericht door Cohoo »

Mijn zus Leny heeft haar eigen dood gekozen in 1982, nu dus 27 jaar geleden. We waren 17 en zaten in ons examenjaar. Zij haalde fantastische cijfers, ik had vooral veel contacten op school. Omdat haar zelfdoding aanvankelijk geheim moest blijven, kon ik er geen steun van vrienden bij vragen. Ik ben b-verpleegkundige geworden en heb mijn opleiding benut om, naast het worden van een goed hulpverlener, ook mezelf te helpen in het proces van verwerken. Al jaren sta ik actief familieleden bij, voor en vooral na zelfdoding. Pas sinds kort sta ik hier geregistreerd als lotgenoot. Dat laatste is iets waar ik naar toe ben gegroeid.

Naam Tweelingzus: veerle
Overleden op: 07 nov 2003
Locatie: BELGIE (deinze)
Contacteer:

Re: Hoe lang ben jij al lotgenoot ?

Bericht door goetje »

Ik ben sedert november 2003 mijn een-eiige tweelingzus verloren aan zelfdoding.
Dus reeds 7 jaar maar blijft als heel recent hangen en went nooit.
groetjes goetje

Naam Tweelingzus: Carine
Overleden op: 26 jul 2010
Locatie: Belgie/Antwerpen
Contacteer:

Re: Hoe lang ben jij al lotgenoot ?

Bericht door nicole »

mijn 2ling zus is nog maar kort geleden overleden, sinds 26 juli 2010;ben dus nog geen jaar lid van tweelingen verlies lotgenoten,maar het helpt me wel deze moeilijke donkere tijd te leren begrijpen,en leert me proberen om verder te gaan zonder mijn zus waar ik het heel moeilijk mee heb,met mijn verdriet om te gaan..heb ook al 1 keer naar een samenkomst geweest,en kijk nu al uit naar de volgende....het is nog heel moeilijk op het moment ga ik van dip naar dip,mijn zus is overleden aan kanker na een moedige strijd die ze verloren heeft.....lieve groetjes Nicole

Naam Tweelingzus: Francien
Overleden op: 08 mar 2011
Contacteer:

Re: Hoe lang ben jij al lotgenoot ?

Bericht door ikmisje »

8 maart 2015 is het alweer 4 jaar geleden dat ik lotgenoot ben.Soms lijkt het al zo lang maar er zijn ook dagen dat het veel korter voelt. Missen doe ik mijn zus nog iedere dag, ik sta met haar op en ga met haar naar bed maar langzaam gaat het beter met mij, mede door therapie en uiteindelijk ook vanaf vorige maand; medicatie (kleine dosis anti depressiva) Hier wilde ik niet aan maar iedere dag tranen kostte me zoveel energie dat ik er toch maar mee ben begonnen en....het werkt.

Plaats reactie