Professionele hulp

Stel hier dmv. poll's vragen aan je lotgenoten.
Plaats reactie

Krijg je professionele hulp bij jouw rouwverwerking ?

Ja
11
27%
Nee
27
66%
Nee, maar ik denk erover
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Naam Tweelingbroer: Ron
Overleden op: 08 feb 2007
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Professionele hulp

Bericht door Frans »

Krijg je professionele hulp bij jouw rouwverwerking ?

Naam Tweelingzus: Wiegertje
Locatie: Spanga (Friesland)
Contacteer:

Re: Professionele hulp

Bericht door Jantje »

In de tijd dat mijn zusje overleed (1972) was er geen proffesionele hulp. Ik denk echter dat het wel goed zou zijn geweest, ook voor mijn ouders.

Naam Tweelingzus: Catherine
Locatie: Lier (België)
Contacteer:

Re: Professionele hulp

Bericht door Sophie »

Ik heb mij maanden sterk gehouden voor mijn omgeving en gedaan alsof ik alles onder controle had tot ik 7 maanden later toch crashte! De dokter schreef me 14 dagen ziekenverlof voor en het voelde alsof ik de Lotto won. Vanaf het moment dat ik aan mijn vermoeidheid toegaf heb ik dagen aan een stuk geslapen. Uiteindelijk ben ik een maand thuis gebleven en in de periode ben ik gestart bij een therapeute. Op aanraden van een vriendin heb ik een kinesiologe bezocht. Het is een techniek die voelt wat je lichaam wil zeggen, iets met meridianen, accupunctuurpunten, ... Ik ben nogal rationeel aangelegd en dacht dat ik zoiets nooit nodig zou hebben, niet dus! De lichamelijke reactie na mijn eerste bezoek was zeer heftig (overgeven, buikloop) het was alsof ik woede, onmacht, verdriet van 7 maanden uitbraakte! onwaarschijnlijk vervelend op dat moment maar een ongelooflijke ontlading nadien. ik ben nog een 3-tal keer terug geweest. Na maanden zonder therapie ben ik vorige week nog eens op bezoek geweest omdat ik voelde dat mijn emmertje van stoerdoenerij en mij sterkhouden voor de buitenwereld weer aan het overlopen was. Ik geef het nu sneller voor mezelf toe dat ik hulp moet zoeken als het even niet meer gaat. Nadien gaat het weer voor een tijdje beter. Gelukkig kan ik nog steeds bij veel vrienden terecht met mijn verhaal of verdriet maar je wil die mensen ook niet altijd belasten met je verdriet. De Belgische kinesiologe heeft me jullie website laten kennen, dus heeft mijn geld extra opgebracht! :-BD

Naam Tweelingzus: Francien
Overleden op: 08 mar 2011
Contacteer:

Re: Professionele hulp

Bericht door ikmisje »

1 jaar nadat mijn zus overleden was ben ik naar een psycholoog doorgestuurd door mijn huisarts. Met die klikte het niet, zij wilde me zeggen hoe ik het moest doen en gaf me goedbedoelde adviezen hoe ik met dingen en bepaalde mensen om moest gaan terwijl ze niets of weinig van mij als persoon en mijn karakter wist.Met de tweede psychologe klikte het meteen en die heeft mij o.a. d.m.v. E.M.D.R. therapie begeleid.(Traumatische) beelden worden opgeroepen met een koptelefoon op je oren waarbij je een tikkend geluid hoort.
Heftig en veel tranen gelaten maar het heeft me wel rustiger gemaakt en iets minder emotioneel.
Verder moet de tijd zijn werk doen maar het wordt NOOIT meer zoals vroeger.

Plaats reactie