Eigenschappen overgenomen

Stel hier dmv. poll's vragen aan je lotgenoten.
Plaats reactie

Heb jij eigenschappen van je broer of zus overgenomen ?

Ja
19
61%
Nee
4
13%
Is me niet opgevallen
8
26%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Naam Tweelingbroer: Ron
Overleden op: 08 feb 2007
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Eigenschappen overgenomen

Bericht door Frans »

Heb jij karakter eigenschappen van je broer of zus over genomen ?

Naam Tweelingzus: Wiegertje
Locatie: Spanga (Friesland)
Contacteer:

Re: Eigenschappen overgenomen

Bericht door Jantje »

Niet dat ik weet, dan zou het onbewust gebeurt moeten zijn.

Naam Tweelingbroer: Henk
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Eigenschappen overgenomen

Bericht door Gienus »

Voor mij is hetzelfde antwoord als dat van Jantje van toepassing.

Naam Tweelingzus: Jettie
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Eigenschappen overgenomen

Bericht door Maria »

ja, jettie was altijd de lollige van ons twee. erg cynisch soms en adrem. ik vond het lang niet altijd even leuk. nu merk ik dat ik dat doe.

Naam Tweelingzus: Willie
Overleden op: 28 dec 2005
Locatie: uitgeest
Contacteer:

Re: Eigenschappen overgenomen

Bericht door hennie »

Niet overgenomen .
We hadden wel wat dezelfde eigenschappen , die vielen alleen niet op. Nu dat Willie er niet meer is worden ze bij mij meer zichtbaar voor andere mensen die ook Wil gekend hebben.

Naam Tweelingzus: Catherine
Locatie: Lier (België)
Contacteer:

Re: Eigenschappen overgenomen

Bericht door Sophie »

De eerste maanden had ik een soort identiteitscrisis en dacht ik dat mijn omgeving van me verwachtte dat ik eigenschappen van Catherine zou overnemen. Een zeer verwarrende periode. Ik heb voor mezelf uitgemaakt (en sommigen hebben me dit ook expleciet gezegd) dat niemand verwacht dat ik Catherine moet vervangen en dat ik maar gewoon moet verder "zijn", wie ik ben.
Wij hadden een heleboel dezelfde vrienden maar evengoed elk een eigen vriendenkring. Ik betrap mezelf nu wel dat ik meer contact neem met de vrienden van Catherine dan met mijn directe vrienden. Ook met haar collega's van haar laatste job heb ik een hechte vriendschapsband opgebouwd. De meesten kenden me zeer vaag van ziens, des te meer uit de verhalen die Catherine over me deed.
Sommige collega's zeiden me na het overlijden, raar maar wij hebben Catherine nooit gekend, maar door jouw verhalen is het alsof we ze al jaren kenden. Onbewust vertel je toch veel over je tweelingzus. Er zijn ook veel mensen die schrokken dat we nog 2 broers en een zus hadden ... daar vertelden we duidelijk minder over, ook al omwille van het leeftijdsverschil waarschijnlijk.
Wat ik nu ook merk is dat ik geen vangnet heb voor mijn zwakkere eigenschappen! Vroeger viel dit minder op want de andere nam het gewoon over waar je niet zo straf is was.
Ik herken ook veel in het antwoord van hennie.

Naam Tweelingzus: Clementine
Overleden op: 13 aug 1999
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Eigenschappen overgenomen

Bericht door Vivianne »

JA... Dat zeker.
Toen ik het zelf merkte dacht ik In het begin dat ik helemaal gek geworden was, (was misschien ook wel een klein beetje.)
Maar nu ik er wat meer over geleerd heb, herken ik soms ook wel de leuke kanten van mijn zussie in mezelf.
Nu vind ik het niet meer erg..

Naam Tweelingzus: Carine
Overleden op: 26 jul 2010
Locatie: Belgie/Antwerpen
Contacteer:

Re: Eigenschappen overgenomen

Bericht door nicole »

ja eigenlijk wel maar zonder dat ik het doorhad,het is met een bijeen komst dat jij Frans het is gezegd had dat dat kon gebeuren ben ik mer er bewust van geworden,ook mijn man Patrick heeft dat al gezegd die viel dat meer op dan bij mezelf maar voel me er wel goed door,ben er heel blij mee er zijn soms kleine dingen die ik doe of zeg at ik denk oh dat zei mijn zus Carine ook en dat geeft me en zalig gevoel

Plaats reactie